Page 48 - Bosiad Sinerji Dergisi Sayı 48
P. 48
haber / BOSİAD Z Meclisi
Z Meclisi’nden Dijital iletişim konusunda dikkat edilmesi gere- geldiğini aynı zamanda müşteri için ne anlama liği, artan güven ve ekibiniz için ise motivasyon
MARKALAR E-TİCARET’E
NASIL UYUM SAĞLAR?
yaratır. Dijital markalaşma sadece online satış-
geleceğini de tanımlamak için markanızın yü-
ları artırmakla kalmaz. Online bir kitlenin ilgisini
rüttüğü dahili süreçleri içerir. Müşterilerinizin
A’dan Z’ye dijital iletişim ken detaylar, markaların e-ticaret’e nasıl uyum markanıza geri dönmesini sağlayan şey dijital çekmek için de çalışır. Bunu kitlenizle yüz yüze
markalaşmadır. Etkili bir şekilde markalaştığı-
ya da bir mağazada tanışmak yerine başka tür-
sağlayabilecekleri ve dijitalle ilgili daha pek çok
lü bir yolla etkileşim ve bağlantı kurmanın bir
nızda siz ve müşterileriniz arasında tanınma,
veriyi aktaran Advert House Dijital Hizmetler ve
Teknoloji A.Ş. Kurucusu Uzaslan, şunları söyledi: kalıcı bir sadakat ve farkındalık ortaya çıkacak- yolu olarak düşünebiliriz. Müşteri, çalışan ya
tır.” da stratejik ortak olması fark etmeksizin dijital
Üyelerini dijitalleşme konusunda bilgilendirmeyi ve doğru yönlendirmeyi “Dijital markalaşma, markanızın hikâyesini ve markalaşma; bir işletmenin dijital profilinden
hedefleyen BOSİAD Z Meclisi, bu kapsamda Advert House Dijital Hizmetler ve dijital alandaki varlığını oluşturmakla alakalıdır. DİJİTAL PAZARLAMANIN GÜCÜNÜ edindiğiniz her şeyi kapsayan bir duygudur.
KULLANAN BAŞARILI OLUR
Teknoloji A.Ş. Kurucusu Parkan Uzaslan’ı konuk etti. Uzaslan, “Markalaşma, Hedef kitlenizle anlamlı bir bağlantı kurmak Müşteri hizmetlerine, itibara, reklamlara ve Dijital markalaşma modern pazarlamanın te-
için dijital markalaşmaya yönlenmeniz man-
Dijital İletişim ve E-Ticaret” konusunda eğitim verdi. tıklı bir karar olacaktır. Markanızı ve teklifleri- logo gibi tüm görsellere ilişkin algıyı temsil mel taşı olarak tanımlanmaktadır, fakat sürekli
değişen dijital ortamda dijital markalaşma için
nizi rakibinizden farklı kılmak için benzersiz eden segmentlerin iyi ve etkili bir şekilde çalış- sürekli yeni fırsatlar ortaya çıkmaktadır. Marka-
teklifler kullanmak da diyebiliriz. Bir markanın tığında iyi bir marka bilinci oluşturularak şirket- nızın her zaman güncel kalması önemli bir fak-
değerlerini yaşaması ve sonrasında bunları di- lerin gelişmesine büyük bir katkıda bulunula- tördür. İyi bir marka disiplin, iç değerlendirme,
jital markalaşma yoluyla iletmesi gerekir. En te- bileceğini kaydeden Uzaslan, şöyle devam etti: ilgili piyasa verilerinin gözden geçirilmesi ve
mel şekilde ifade edecek olursak markalaşma, sonuçta müşterilerinize ve ekibinize etkili bir
müşterilerinize ilettiğiniz mesaj ve verdiğiniz “İyi bir marka bilinci oluşturma uygulamaları ve şekilde iletilebilecek güçlü bir kim olduğunuz
sözdür. Yalnızca adınızı, logonuzu ve estetiğini- güçlü bir markaya sahip olmak ile başarılı dijital duygusu gerektirir. Hedef pazarınızı markanız
zi değil aynı zamanda mesajınızı, kimliğinizi ve pazarlama ve reklamcılık arasındaki bağlantı- hakkında etkili bir şekilde eğitmek için dijital
sesinizi de içerir. İşletmenizin genel görünümü- nın vurgulanması önemlidir. Markalaşma, et- pazarlamanın gücünü ve odağını kullanabi-
nün yanı sıra müşterilerinize sağladığınız soyut kili dijital iletişimi ve böylelikle daha fazla yeni lirseniz başarılı bir iş kurma yolunda güçlü bir
duygu da dijital markalaşmadır. Markalaşma, müşteriyi getirir. Bunun yanı sıra şirketiniz için adım atmış olursunuz.”
işinizin tam olarak ne olduğunu ve ne anlama daha yüksek bir değer, daha iyi bir şirket bilinir-
İnsanoğlu var olduğu ilk günden beri duygu me, yönetimden sağlığa kadar birçok alanda Gençlerin dijital çağa uygun olarak yeni mar-
ve düşüncelerini hep başkalarına aktarma ih- kullanılan internet tabanlı araçlar ile online kalar kurmasını sağlamak amacıyla “Marka-
tiyacı hissetmiştir. Bu ihtiyacı yerine getirirken olarak gerçekleşen dijital iletişim, en önemli laşma, Dijital İletişim ve E-Ticaret” konusun-
kimi zaman sadece beden dili ve sesi kullan- iletişim yöntemlerinden biri haline gelmiştir. da eğitim veren Uzaslan, A’dan Z’ye yeni bir
mış kimi zaman da çeşitli araçlardan yararlan- Bu gerçekten hareketle yola çıkan BOSİAD Z marka kurmanın püf noktalarını, tüketicilerin
mıştır. Zaman içerisinde bu araçlar çeşitlen- Meclisi de Advert House Dijital Hizmetler ve değer algısını, dijital iletişim ile markaların Sağlam bir markanın kuruluşu için gerekenler;
miştir. Kitle iletişim araçları ile birlikte küçülen Teknoloji A.Ş. Kurucusu Parkan Uzaslan’ı ko- nasıl kısa sürede kendilerini gösterebildikle-
dünya, internet ile daha da küçülmüştür. Ti- nuk ederek, üyelerini son dönemlerde sıkça rini anlattı.
caretten haberleşmeye, eğlenceden eğiti- kullanılan dijital iletişim kavramı üzerine bil- Yeni müşteriler bulun: Markalaşma, şirketinizin yönlendirme işi letmeden alışveriş yapma olasılığı daha yüksektir. Markanıza verilen
gilendirdi. almasını sağlar. Sizden hizmet alan müşterinizin, bir müşteriyi size duygusal tepki, firmanızın değerini yükseltebilir ve satışların artma-
yönlendirebilmesi için adınızı, sloganınızı ya da bulunduğunuz yeri sına yardımcı olabilir.
hatırlaması gerekir. Markanız akılda kalıcıysa, sunduğunuz ürün ve Hedefleme: Markanız, hedef pazarınızı tanımlamanıza yardımcı
hizmetlerin hatırlanma ve arama motorlarında bulunma olasılığı olacaktır. Dijital pazarlama, genel pazarları (yani bir arama moto-
daha yüksek olacaktır. Web sitenizde, dijital reklamlarınızda ve basılı runda ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi arayan herkes) ya da çok özel
materyallerinizde tutarlı marka bilinci oluşturmanın gücü, hedef kit- kitleleri (yani belirli yaş grupları ve gelir seviyeleri) bulabilir. Başarılı
lenizde “akılda kalıcı farkındalığı” güçlendirmeye yardım edecektir.
bir markanın parçası, hedef müşterilerinizi anlamak ve şirketinizin
Artan tanınma: Harika bir marka oluşturmak için birçok görselin faydalarını bu hedef kitleye başarıyla ileten bir imaj yaratmaktır.
bir araya gelmesi gerekse de logonuz markanızın merkezinde yer Ekibinizi motive edin: Firmanızın belirli bir amacı varsa ve çalışan-
alır. Logo tasarımı önemlidir, çünkü grafikler her e-postada, kartvi- lar sizi ve sağladığınız ürün ve hizmetleri bulduklarından memnun
zitte, broşürde, etikette ve firmanız tarafından oluşturulan tüm rek- olan müşterilerle konuşursa, mutlu bir iş gücünün temellerini atmış
lamlarda olacaktır. Güçlü bir logo, akılda kalıcı olacak kadar basit, olursunuz. Pozitif ve mutlu çalışan kişiler daha motivasyonlu, daha
ancak şirketiniz hakkında kalıcı bir izlenim yaratacak kadar da ayırt üretken ve şirketinizin gelişmesine yardımcı olacak bir kültür yarata-
edicidir.
caktır. Markanız “keyifli hizmet” sözü verdiğinde ve bir müşteri tam
Güven oluşturun: Profesyonel ve tutarlı bir görünüm güvenilirlik ve olarak bu tür bir hizmet aldığında, markaya olan güven ve aynı za-
güven oluşturur. İnsanların, gösterişli ve yasal bir imaja sahip bir iş- manda satışlar da artar.
46 BOSİAD SİNERJİ / Haziran 2023 BOSİAD SİNERJİ / Haziran 2023 47