Page 63 - Sinerji s16
P. 63

haber / İpeker’den İtalya’da Yatırım






        İpeker Como Ofisi açıldı






           İpeker, Fransa, İspanya ve İtalya’da bulunan 5 ayrı şehirdeki satış ağını, Como’da açtığı yeni ofise bağladı.
           İpeker Tekstil ayrıca, dünyanın önde gelen moda dergisi Collezione Trend tarafından 2017 yaz koleksiyonu
           için “Best of Season” (sezonun en iyisi) seçildi.


                                                       Como’da ofis açma fikrinin gelişimini an-  bütün satış ağını da Como’ya bağladık.
                                                       latan İpeker Tekstil Yönetim Kurulu Üyesi   Ve İtalyanlara karşı bilek güreşinde tam
                                                       İhsan İpeker, şunları kaydetti:  İtalyan tekniğiyle gelen bir firma olduk.
                                                                                      Oradaki en önemli hedefimiz ise marka
                                                       “Bizim 1995-1996’lı yıllarda kurduğumuz   bilinirliği yüksek bir firma olmak..”
                                                       İpeker Almanya organizasyonu, aslında
                                                       Avrupa’daki merkezimiz konumundaydı.
                                                       Ve tüm satışımız Almanya’daki GmbH   İPEKER, 2017 YAZ
                                                       şirketi  üzerinden  dünyaya  yapılıyordu.   KOLEKSİYONU İÇİN BEST OF
                                                       Alman  bir  kimlik  altında  bunu  yapmak   SEASON SEÇİLDİ
                                                       zorunda kaldık, çünkü bizi buna mecbur
                                                       bırakmışlardı. O dönemler Türk firmalar   İpeker’in,  Collezione  Trend  tarafından
                                                       fuarlara bile katılamıyordu. O senelerde   2017 yaz koleksiyonu için daha önceki
                                                       Avrupa’nın önümüze ördüğü duvarları   sezonlarda olduğu gibi yine kendi ala-
                                                       yıkabilmemiz için bulduğumuz ve mar-  nında best of season seçildiğini belirten
                                                       kalaşma yolunda attığımız bir adımdı bu.   Yönetim Kurulu Üyesi İhsan İpeker, “Bu-
                                                                                      raya seçilmek çevreye karşı duyarlılıkla
                                                       İtalya’ya geldiğimizde ise, artık İtalya’da   da bağlantılı. Biz bu alanda yeni bir akım
                                                       kendi markamızı satalım dediğimizde   başlattık  ve  bundan  sonra  ekolojik  vic-
                                                       bir anda kalakaldık. Çünkü İtalyan diyor   danı yüksek tasarımcılara hizmet veren
                                                       ki ‘Siz Türksünüz. Türkler modadan anla-  bir firmayız dedik. Tasarımcının kalbine
                                                       maz.’ Baktığınızda İtalyan’da bile olmayan   dokunmaya, omuzlarına biraz yük yükle-
                                                       kumaşı sunuyorsunuz ama kişi ne oldu-  meye çalışıyoruz. Bakın bu işler olurken
                                                       ğuna bakmadan sizinle fiyat konuşma-  bu kadar kirlilik de oluyor ama bunun se-
                                                       ya kalkıyor. Ve biz dedik ki bu iş böyle   bebi senin de omuzlarında var ve gere-
                                                       olmayacak. Bizim amacımız bu değil,   ğini yapabilirsin, bizle veya başkasıyla di-
                                                       biz orada pazaryeri kumaşçısı olmak is-  yoruz. Bu akım ciddi bir karşılık bulmaya
                                                       temiyoruz.”                    başladı ve müşteriler artık firmaların ser-
                                                                                      tifikalarını daha fazla sorar oldular. Öne
                                                                                      çıkmamızın bir nedeni bu” diye konuştu.

                                                         HEDEF, MARKA BİLİNİRLİĞİ     Ürünlerinde uzun zamandır hayvanse-
                                                           YÜKSEK FİRMA OLMAK         ver yünden yapılmış yünleri kullandık-
                                                                                      larını da açıklayan İpeker, geçmişten
                                                       Bunun üzerine önce kendi alanında   bugüne ipek oranlarını da aşağı çektikle-
                                                       yurtdışında ün yapmış 100 yılın üzerinde   rini söyledi. Tüm bu gelişmelerin Best of
                                                       geçmişe sahip bir firmanın Avrupa direk-  Season seçilmelerinde etken olduğunu
                                                       törünü transfer ettiklerini açıklayan İhsan   anlatan İhsan İpeker, “Sadece kumaşın
                                                       İpeker, “Ve onun yön göstermesiyle doğ-  rengi, deseni, ele gelişi değil konu. Artık
                                                       ru bir yapılanma içerisine girdik. Önce   katma değer için, moda için kumaşları-
                                                       Como’da bir merkez üzerinden kontak   nızın bir hikâyesi olması gerekiyor. Tabii
                                                       ofis kurduk ve bu ofis üzerinden kendi-  bunlarla beraber tanıştırdığımız yeni ku-
                                                       mizi yapılandırdık. Arkadan satış ağımızı   maşlar, dokular, renkler, desen tiplerimiz,
                                                       oluşturduk  ve  bu  sene  tam  anlamıyla   genel değerlendirmede öne çıkıyor” ifa-
                                                       şirketleştik. İtalya’nın diğer 5 şehrindeki   delerini kullandı.





                                                                                                            BOSİAD SİNERJİ / Mart 2016  61
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68