Page 63 - Sinerji s16
P. 63
haber / İpeker’den İtalya’da Yatırım
İpeker Como Ofisi açıldı
İpeker, Fransa, İspanya ve İtalya’da bulunan 5 ayrı şehirdeki satış ağını, Como’da açtığı yeni ofise bağladı.
İpeker Tekstil ayrıca, dünyanın önde gelen moda dergisi Collezione Trend tarafından 2017 yaz koleksiyonu
için “Best of Season” (sezonun en iyisi) seçildi.
Como’da ofis açma fikrinin gelişimini an- bütün satış ağını da Como’ya bağladık.
latan İpeker Tekstil Yönetim Kurulu Üyesi Ve İtalyanlara karşı bilek güreşinde tam
İhsan İpeker, şunları kaydetti: İtalyan tekniğiyle gelen bir firma olduk.
Oradaki en önemli hedefimiz ise marka
“Bizim 1995-1996’lı yıllarda kurduğumuz bilinirliği yüksek bir firma olmak..”
İpeker Almanya organizasyonu, aslında
Avrupa’daki merkezimiz konumundaydı.
Ve tüm satışımız Almanya’daki GmbH İPEKER, 2017 YAZ
şirketi üzerinden dünyaya yapılıyordu. KOLEKSİYONU İÇİN BEST OF
Alman bir kimlik altında bunu yapmak SEASON SEÇİLDİ
zorunda kaldık, çünkü bizi buna mecbur
bırakmışlardı. O dönemler Türk firmalar İpeker’in, Collezione Trend tarafından
fuarlara bile katılamıyordu. O senelerde 2017 yaz koleksiyonu için daha önceki
Avrupa’nın önümüze ördüğü duvarları sezonlarda olduğu gibi yine kendi ala-
yıkabilmemiz için bulduğumuz ve mar- nında best of season seçildiğini belirten
kalaşma yolunda attığımız bir adımdı bu. Yönetim Kurulu Üyesi İhsan İpeker, “Bu-
raya seçilmek çevreye karşı duyarlılıkla
İtalya’ya geldiğimizde ise, artık İtalya’da da bağlantılı. Biz bu alanda yeni bir akım
kendi markamızı satalım dediğimizde başlattık ve bundan sonra ekolojik vic-
bir anda kalakaldık. Çünkü İtalyan diyor danı yüksek tasarımcılara hizmet veren
ki ‘Siz Türksünüz. Türkler modadan anla- bir firmayız dedik. Tasarımcının kalbine
maz.’ Baktığınızda İtalyan’da bile olmayan dokunmaya, omuzlarına biraz yük yükle-
kumaşı sunuyorsunuz ama kişi ne oldu- meye çalışıyoruz. Bakın bu işler olurken
ğuna bakmadan sizinle fiyat konuşma- bu kadar kirlilik de oluyor ama bunun se-
ya kalkıyor. Ve biz dedik ki bu iş böyle bebi senin de omuzlarında var ve gere-
olmayacak. Bizim amacımız bu değil, ğini yapabilirsin, bizle veya başkasıyla di-
biz orada pazaryeri kumaşçısı olmak is- yoruz. Bu akım ciddi bir karşılık bulmaya
temiyoruz.” başladı ve müşteriler artık firmaların ser-
tifikalarını daha fazla sorar oldular. Öne
çıkmamızın bir nedeni bu” diye konuştu.
HEDEF, MARKA BİLİNİRLİĞİ Ürünlerinde uzun zamandır hayvanse-
YÜKSEK FİRMA OLMAK ver yünden yapılmış yünleri kullandık-
larını da açıklayan İpeker, geçmişten
Bunun üzerine önce kendi alanında bugüne ipek oranlarını da aşağı çektikle-
yurtdışında ün yapmış 100 yılın üzerinde rini söyledi. Tüm bu gelişmelerin Best of
geçmişe sahip bir firmanın Avrupa direk- Season seçilmelerinde etken olduğunu
törünü transfer ettiklerini açıklayan İhsan anlatan İhsan İpeker, “Sadece kumaşın
İpeker, “Ve onun yön göstermesiyle doğ- rengi, deseni, ele gelişi değil konu. Artık
ru bir yapılanma içerisine girdik. Önce katma değer için, moda için kumaşları-
Como’da bir merkez üzerinden kontak nızın bir hikâyesi olması gerekiyor. Tabii
ofis kurduk ve bu ofis üzerinden kendi- bunlarla beraber tanıştırdığımız yeni ku-
mizi yapılandırdık. Arkadan satış ağımızı maşlar, dokular, renkler, desen tiplerimiz,
oluşturduk ve bu sene tam anlamıyla genel değerlendirmede öne çıkıyor” ifa-
şirketleştik. İtalya’nın diğer 5 şehrindeki delerini kullandı.
BOSİAD SİNERJİ / Mart 2016 61