Page 41 - sinerji_43.sayi_web_PDFF
P. 41

Yöneticiler



        ne düşünüyor?






            İş yerinde çalışma ortamı olarak bireysel ofisleri tercih eden       neticilerin bu düşünceye katılım oranı %6,5 bu-
            yöneticilerin iş yaşamında geleneksel değerleri benimsediği          lundu. Başarıyı kutlamada sözlü takdir yöntemi,
                                                                                 yöneticilerde %74,8 oranında tercih edilirken,
            ortaya çıkıyor. Diğer yandan esnek çalışmayı desteklemeyen           çalışan Z kuşağında bu oran %22’dir. Terfide ön-
            yöneticilerin oranı %56,8, çalışanları başarı gösterdiğinde          celik veririm diyen yöneticiler (%22,2) ile çalışan
            sözlü takdir edenlerin oranı %74,8.                                  Z’ler (%22) birbirine yakın bulundu.
                                                                                 Z kuşağının fikirlerine değer verilmesi iş tercih-
        Araştırmada Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde   mezunu yöneticilerde, iş şartlarına önem, iş aidi-  lerinde  yüksek maaşa  rağmen birinci motivas-
        yaşları 25-65, yaş ortalaması 41,8 olan 243 yöne-  yetinden önce geliyor.  yon kaynağı olmasına rağmen özgün bir proje
        tici de katıldı. Onların sorulara verdiği yanıtlar-                      yaptıklarında başarılarının maddi ödül ile takdir
        dan çıkan sonuçlar da şöyle:              ÇALIŞANLARA “DEĞER”            edilmesini  istiyorlar. Yöneticilerin  başarıyı  sözlü
                                                        VERİYORUZ
        Sosyal medya kullanım seviyeleri incelendiğin-                           takdir etme oranı %74,8 olduğu görülüyor. Ba-
        de; yöneticilerin sosyal medya kullanım düzeyi   Yöneticilerin %65,4’ü “değer vererek” çalışanla-  şarılı çalışana terfide öncelik veririm diyen %22,2
        orta seviyede bulundu. Çalışan Z kuşağı ile yö-  rın devamlılığını sağladıklarını belirtmiştir. Daha   oranındaki yöneticinin, statü ile birlikte sağladığı
        neticilerin sosyal medya kullanım seviyesi birbi-  sonra, çalışma ortamı ve imkanlarını iyileştirmek   maaş artışının Z kuşağının beklentilerine cevap
        riyle uyumlu ve orta seviyededir. Çalışma Hayatı   (%12,8), maddi imkanlar sunmak (%5,3), gelişim-  verdiği söylenebilir. Böylece,ek maaş ile birlite
        Ölçeği analiz edildiğinde, çalışan yöneticilerin   lerini desteklemek (%4,9), hiçbir şey yapmam   terfi önceliği oranı birlikte %41,1’e yükseliyor.
        iş  yaşamında  geleneksel  değerleri  benimsedi-  (%4,5) geldi.           SAMİMİ İLETİŞİM İLE HİYERARŞİK
        ği fakat orta seviyeye yakın olduğu ortaya çıktı.   Z kuşağının fikirlerine değer verilmesi iş tercih   İLETİŞİM YAKIN
        Yöneticilerde iş şartlarına ve iş aidiyetine önem   motivasyonları olduğu düşünüldüğünde, yöne-
        eşit derecede. Kurallara uyma boyutunda, yö-  ticilerin çalışanlarına değer verdiğini belirtmesi,   Astları ile ilişki tarzına göre çalışma hayatı de-
        neticiler geleneksel değerlere yakın bulundu.   Z kuşağının iş devamlılığında olumlu rol oyna-  ğerleri farklılaşıyor. Astları ile samimi iletişim
        Yöneticilere göre; belirli mesai saatlerinin ve dü-  dığını gösteriyor.  kuranların (%49,8), çalışma  hayatı değerleri ne
        zenin olması gerekiyor. Farklılıkları kabul ölçeği                       geleneksel ne değil olarak ifade edilen orta sevi-
        sonuçlarına göre, yöneticilerin farklılıkları yüksek   BİREYSEL OFİSLER, KURALCI   yede geleneksel; “ast-üst ilişkisine uygun” iletişim
        seviyede benimsediği bulundu.                   YÖNETİM…                 kuranlar (%42,4) ise daha gelenekselci bulun-
            FARKLILIKLARA HOŞGÖRÜ           İş yerinde çalışma ortamı olarak bireysel ofisleri   muştur. %4,5’i mesafeli olduğunu belirtiyor.
                                            tercih eden yöneticilerin iş yaşamında kuralları   Çevrimiçi toplantı ile grup görüşmeleri yapmayı
        Farklı dini/etnik yapıları, farklı dış görünüşleri ve   benimsediği ortaya çıkıyor. Açık ofis tercihinde   tercih eden yöneticilerin, diğer yüz yüze ya da
        farklı düşünceleri kabul seviyeleri yüksek bulun-  bulunan yöneticiler, iş yaşamında esnek çalışma-  telefon ile görüşme tercih edenlere göre, sosyal
        du.  Yöneticiler farklı dini/etnik yapıdaki kişileri   yı tercih ediyor.  Buna göre, yöneticilerin iş yerin-  medya kullanım seviyesi ve sürekliliği anlamlı
        çevresinde görmekten, onlarla iş yapmaktan ya   de ofis türü tercihi %40,3’ü açık ofisler, %26,7’si   düzeyde yüksek bulundu. Bu durum elektronik
        da arkadaş olmaktan rahatsızlık duymuyor. Yine   grup ofisleri, %14’ü bireysel ofisler, %18,9’u fark   iletişimi tercih eden çalışan Z kuşağı ile uyumlu
        faklı dış görünümdeki, kıyafet tarzı farklı olan,   etmez olmuştur. Diğer yandan esnek çalışmayı   bulundu. %53,9’u yüz yüze iletişim tercih ediyor,
        dövmesi olan, piercing gibi yüzünde takıları   desteklemeyen  yöneticilerin  oranı  %56,8,  des-  %41,8 oranındaki Z kuşağının da yüz yüze ileti-
        olan kişileri hoş görmekte, onlara karşı rahatsızlık   tekleyenlerin oranı ise %41,6’dır.   şimi tercih etmesi ortak noktada buluştuklarını
        duymamaktadır. Farklı düşünceleri, fikirleri kabul                       gösteriyor.
        seviyeleri  de  yüksek  bulundu.  Ancak,  45  yaşın   BAŞARIYI SÖZLÜ TAKDİR
        üzerindeki yöneticilerin farklı dış görümleri ka-  Çalışanlarınız  başarı  gösterdiğinde  motive  et-  RADYO KUŞAĞI YÖNETİCİLERİN
        bul seviyesi daha düşük bulundu.    mek için hangi yöntemleri kullanırsınız? So-  SOSYAL MEDYA YETKİNLİĞİ DÜŞÜK
             YÜKSEK LİSANS MEZUNU           rusuna %74,8 yönetici “sözlü takdir ediyorum”    BULUNDU
        YÖNETİCİLERE GÖRE İŞ ŞARTLARI       demiştir. İkinci sırada kıdem atlamak için önce-  Araştırmada 25-35 (Sosyal medya kuşağı), 36-45
                    ÖNCELİKLİ               lik veriyorum (%22,2), üçüncü sırada, ek maaş   (Televizyon kuşağı), 46 ve üzeri (Radyo kuşağı)
                                            desteği veriyorum (%18,9), devamında; ekstra   olarak gruplandırılan yöneticilere sosyal medya
        Araştırmaya göre, yüksek lisans mezunu yöneti-  bir şey yapmıyorum (%16), kişinin tercih ettiği   kullanımı ölçeği uygulandı. 45 yaşın üzerinde
        cilerin üniversite mezunlarına göre çalışma ha-  işi veriyorum (%12,3), maddi ödüller veriyorum,   olan yöneticilerin sosyal medya yetkinliği diğer
        yatı değerleri farklılaşıyor. Yüksek lisans mezun-  telefon, araba gibi (%6,5) bulundu.  kuşaklara göre düşük bulundu. Sosyal medya
        ları çalışma hayatında geleneksel değerlerden                            kuşağı ve televizyon kuşağı yöneticilerin sosyal
        daha uzak bulundu. Buna göre, yüksek lisans   Z kuşağında başarının maddi ödül ya da ek maaş   medya kullanım seviyesi orta düzeyde bulundu.
                                            ile takdir edilmesini isteme oranı %34,6 iken, yö-

                                                                                                         BOSİAD SİNERJİ / Ekim - Aralık 2021  39
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46