Page 41 - sinerji_43.sayi_web_PDFF
P. 41
Yöneticiler
ne düşünüyor?
İş yerinde çalışma ortamı olarak bireysel ofisleri tercih eden neticilerin bu düşünceye katılım oranı %6,5 bu-
yöneticilerin iş yaşamında geleneksel değerleri benimsediği lundu. Başarıyı kutlamada sözlü takdir yöntemi,
yöneticilerde %74,8 oranında tercih edilirken,
ortaya çıkıyor. Diğer yandan esnek çalışmayı desteklemeyen çalışan Z kuşağında bu oran %22’dir. Terfide ön-
yöneticilerin oranı %56,8, çalışanları başarı gösterdiğinde celik veririm diyen yöneticiler (%22,2) ile çalışan
sözlü takdir edenlerin oranı %74,8. Z’ler (%22) birbirine yakın bulundu.
Z kuşağının fikirlerine değer verilmesi iş tercih-
Araştırmada Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde mezunu yöneticilerde, iş şartlarına önem, iş aidi- lerinde yüksek maaşa rağmen birinci motivas-
yaşları 25-65, yaş ortalaması 41,8 olan 243 yöne- yetinden önce geliyor. yon kaynağı olmasına rağmen özgün bir proje
tici de katıldı. Onların sorulara verdiği yanıtlar- yaptıklarında başarılarının maddi ödül ile takdir
dan çıkan sonuçlar da şöyle: ÇALIŞANLARA “DEĞER” edilmesini istiyorlar. Yöneticilerin başarıyı sözlü
VERİYORUZ
Sosyal medya kullanım seviyeleri incelendiğin- takdir etme oranı %74,8 olduğu görülüyor. Ba-
de; yöneticilerin sosyal medya kullanım düzeyi Yöneticilerin %65,4’ü “değer vererek” çalışanla- şarılı çalışana terfide öncelik veririm diyen %22,2
orta seviyede bulundu. Çalışan Z kuşağı ile yö- rın devamlılığını sağladıklarını belirtmiştir. Daha oranındaki yöneticinin, statü ile birlikte sağladığı
neticilerin sosyal medya kullanım seviyesi birbi- sonra, çalışma ortamı ve imkanlarını iyileştirmek maaş artışının Z kuşağının beklentilerine cevap
riyle uyumlu ve orta seviyededir. Çalışma Hayatı (%12,8), maddi imkanlar sunmak (%5,3), gelişim- verdiği söylenebilir. Böylece,ek maaş ile birlite
Ölçeği analiz edildiğinde, çalışan yöneticilerin lerini desteklemek (%4,9), hiçbir şey yapmam terfi önceliği oranı birlikte %41,1’e yükseliyor.
iş yaşamında geleneksel değerleri benimsedi- (%4,5) geldi. SAMİMİ İLETİŞİM İLE HİYERARŞİK
ği fakat orta seviyeye yakın olduğu ortaya çıktı. Z kuşağının fikirlerine değer verilmesi iş tercih İLETİŞİM YAKIN
Yöneticilerde iş şartlarına ve iş aidiyetine önem motivasyonları olduğu düşünüldüğünde, yöne-
eşit derecede. Kurallara uyma boyutunda, yö- ticilerin çalışanlarına değer verdiğini belirtmesi, Astları ile ilişki tarzına göre çalışma hayatı de-
neticiler geleneksel değerlere yakın bulundu. Z kuşağının iş devamlılığında olumlu rol oyna- ğerleri farklılaşıyor. Astları ile samimi iletişim
Yöneticilere göre; belirli mesai saatlerinin ve dü- dığını gösteriyor. kuranların (%49,8), çalışma hayatı değerleri ne
zenin olması gerekiyor. Farklılıkları kabul ölçeği geleneksel ne değil olarak ifade edilen orta sevi-
sonuçlarına göre, yöneticilerin farklılıkları yüksek BİREYSEL OFİSLER, KURALCI yede geleneksel; “ast-üst ilişkisine uygun” iletişim
seviyede benimsediği bulundu. YÖNETİM… kuranlar (%42,4) ise daha gelenekselci bulun-
FARKLILIKLARA HOŞGÖRÜ İş yerinde çalışma ortamı olarak bireysel ofisleri muştur. %4,5’i mesafeli olduğunu belirtiyor.
tercih eden yöneticilerin iş yaşamında kuralları Çevrimiçi toplantı ile grup görüşmeleri yapmayı
Farklı dini/etnik yapıları, farklı dış görünüşleri ve benimsediği ortaya çıkıyor. Açık ofis tercihinde tercih eden yöneticilerin, diğer yüz yüze ya da
farklı düşünceleri kabul seviyeleri yüksek bulun- bulunan yöneticiler, iş yaşamında esnek çalışma- telefon ile görüşme tercih edenlere göre, sosyal
du. Yöneticiler farklı dini/etnik yapıdaki kişileri yı tercih ediyor. Buna göre, yöneticilerin iş yerin- medya kullanım seviyesi ve sürekliliği anlamlı
çevresinde görmekten, onlarla iş yapmaktan ya de ofis türü tercihi %40,3’ü açık ofisler, %26,7’si düzeyde yüksek bulundu. Bu durum elektronik
da arkadaş olmaktan rahatsızlık duymuyor. Yine grup ofisleri, %14’ü bireysel ofisler, %18,9’u fark iletişimi tercih eden çalışan Z kuşağı ile uyumlu
faklı dış görünümdeki, kıyafet tarzı farklı olan, etmez olmuştur. Diğer yandan esnek çalışmayı bulundu. %53,9’u yüz yüze iletişim tercih ediyor,
dövmesi olan, piercing gibi yüzünde takıları desteklemeyen yöneticilerin oranı %56,8, des- %41,8 oranındaki Z kuşağının da yüz yüze ileti-
olan kişileri hoş görmekte, onlara karşı rahatsızlık tekleyenlerin oranı ise %41,6’dır. şimi tercih etmesi ortak noktada buluştuklarını
duymamaktadır. Farklı düşünceleri, fikirleri kabul gösteriyor.
seviyeleri de yüksek bulundu. Ancak, 45 yaşın BAŞARIYI SÖZLÜ TAKDİR
üzerindeki yöneticilerin farklı dış görümleri ka- Çalışanlarınız başarı gösterdiğinde motive et- RADYO KUŞAĞI YÖNETİCİLERİN
bul seviyesi daha düşük bulundu. mek için hangi yöntemleri kullanırsınız? So- SOSYAL MEDYA YETKİNLİĞİ DÜŞÜK
YÜKSEK LİSANS MEZUNU rusuna %74,8 yönetici “sözlü takdir ediyorum” BULUNDU
YÖNETİCİLERE GÖRE İŞ ŞARTLARI demiştir. İkinci sırada kıdem atlamak için önce- Araştırmada 25-35 (Sosyal medya kuşağı), 36-45
ÖNCELİKLİ lik veriyorum (%22,2), üçüncü sırada, ek maaş (Televizyon kuşağı), 46 ve üzeri (Radyo kuşağı)
desteği veriyorum (%18,9), devamında; ekstra olarak gruplandırılan yöneticilere sosyal medya
Araştırmaya göre, yüksek lisans mezunu yöneti- bir şey yapmıyorum (%16), kişinin tercih ettiği kullanımı ölçeği uygulandı. 45 yaşın üzerinde
cilerin üniversite mezunlarına göre çalışma ha- işi veriyorum (%12,3), maddi ödüller veriyorum, olan yöneticilerin sosyal medya yetkinliği diğer
yatı değerleri farklılaşıyor. Yüksek lisans mezun- telefon, araba gibi (%6,5) bulundu. kuşaklara göre düşük bulundu. Sosyal medya
ları çalışma hayatında geleneksel değerlerden kuşağı ve televizyon kuşağı yöneticilerin sosyal
daha uzak bulundu. Buna göre, yüksek lisans Z kuşağında başarının maddi ödül ya da ek maaş medya kullanım seviyesi orta düzeyde bulundu.
ile takdir edilmesini isteme oranı %34,6 iken, yö-
BOSİAD SİNERJİ / Ekim - Aralık 2021 39