Page 51 - sinerji_45.sayi-web_PDF
P. 51
bu konularda çalışma yapılması, projeler oluştu- elde edilen verileri Z Meclisi yararına kullanmak istiyoruz. Sosyal Medya ve Tanıtım Yaygınlaştırma
rulması düşünülmektedir. Bir ekip veya proje için olarak sıraladı. Komisyonumuzla da Z Meclisi’nin tanıtım hedefleri
gerekli ve istenen becerilerin haritasını çıkaran bir KOMİSYONLARLA GELİŞMEKTE OLAN doğrultusunda ulusal ve uluslararası alanda ilgili
araç olarak özetlenen Beceri/ Yeterlilik Matrisi’yle SANAYİYE DEĞİŞMEKTE OLAN KUŞAK kişi ve kurumlarla iletişim kurarak tanıtmak önce-
birlikte BOSİAD Z Meclisi’ndeki bireylerin becerileri YENİ ROTALAR ÇİZECEK likli amacımızdır. Günümüzde özellikle Z Kuşağının
dahilinde kendilerini en iyi şekilde ifade edebilecek- Z Meclisi olarak; sanayinin önde gelen firmala- da aktif olarak içinde bulunduğu sosyal medya,
leri koordinatörlüklerde yer alabilmeleri ve daha rına, Z kuşağına katkıda bulunan projelere ve hayatımızın her alanında ve her anında etkin bir
etkili bir şekilde faaliyet gösterebilmeleri düşünül- başarılı insanlara ödüller vererek çalışmalarını role sahiptir. Sosyal medyanın insanların hayatın-
müştür. Koordinatörlükler yapılandıktan sonra takdir etmeyi planladıklarını aktaran Başkan Gör- daki etkileme ve yönlendirme gücü yadsınamaz bir
beceri matrisiyle eksiklerinin çıkarılması ve bu sa- kem Koç, bu ödül törenleri ile başarılı çalışmala- gerçektir. Bu gücü etkin bir şekilde kullanmak için,
yede daha etkin bir çalışma ortamı planlanmıştır. rın tanıtımını yaparak bu projelerin, daha verimli tanıtım ve yaygınlaştırma komisyonunun sahada
Her ekip üyesinin becerilerinin ve ilgi düzeylerinin ve etkili çalışmalarını teşvik etmeyi hedefledikle- fiziksel olarak gerçekleştirdiği aktiviteleri sosyal
beceri matrisiyle derecelendirilmesi ve eksiklerinin rini söyledi. medya aracılığı ile duyurarak etkileşimi en üst sevi-
giderilmesi için çalışmalara buralardan başlanıl- yede tutmak adına iki komisyon tek bir çatı altında
ması planlanmıştır.” Geniş çapta düzenleyecekleri ulusal ve uluslara- toplanmıştır. Tanınırlığını artırmak amacıyla Ins-
rası kongrelerde sanayinin önde gelen yerli veya tagram, Twitter ve YouTube üzerinden canlı yayın-
Bitirme Projeleriyle de asıl amaçlarının proje yabancı isimlerini organizasyonlarına davet ede-
ekiplerinin sanayi tecrübesi kazanacağı, ken- rek Z kuşağı ve sanayi üzerine konuşmalar dü- lar düzenlenecek. Spor turnuvaları, müzik grubu,
dilerini akademik olarak geliştirebilecekleri bir zenleyeceklerini anlatan Koç, “Bu organizasyon- kahvaltı ve akşam yemeği gibi çeşitli sosyal aktivi-
ortamla birlikte, sanayicilerin de öğrencilerle ile- da gelişmekte olan sanayi ve değişmekte olan teler düzenlenecek. Ve yıl sonunda da bir Z-Raporu
tişim halinde kalacakları bir yapı oluşturabilmek kuşağımıza yeni rotalar çizeceğiz” dedi. oluşturularak kamuoyuna sunulacak.”
olduğunu söyleyen Koç, böylece akademisyen-
ler, öğrenciler ve sanayiciler arasında bir köprü Talk’Z Projesi’ne değinen Koç, şunları kaydetti.
oluşturulmasının hedeflendiğini dile getirdi. “Bu projemizde ise Z kuşağının daha yatkın oldu-
TERS MENTÖRLÜK İLE ğu sempozyuma yakın bir disiplinle etkinliğimizi
FİKİR DEĞİŞ TOKUŞU YAPACAK gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Z Meclisi tarafından
Dışarıdan danışmanlar getirmek yerine şirke- belirlenen bir konu ve bu konu üzerinde uzmanlaş-
tin kendi kaynağına hedef kitlesi olan gençlere mış bir kişi tarafından yönetilecek bu sempozyum,
başvurulmasını sağlayacak Ters Mentörlük ile katılımcıların etkileşimleriyle yapılacaktır. Staj-
gençlerin minimum 6 aylığına icra kurullarına, yer-sanayi uyumluluğu projemizde ise staj yapan
üst yönetimlere, tepe yönetimlere çıkarılıp, be- arkadaşlarımızın yaşadıkları sorunları stajyer kabul
lirlenmiş bir gündem etrafında fikir değiş toku- eden firmaların belirledikleri yetkililerle konuşup iki
şu yapmalarını sağlamayı düşündüklerini ifade tarafın da bu projeden yararlı bir şekilde çıkmasını Z Meclisi Üyeleri, her yaş grubundan bilimseverin, uzay,
havacılık ve teknoloji konularında bilgi ve deneyim
eden Koç, diğer hedeflerini ise eğitim portalı hedefliyoruz. Bu kapsamda stajyer-firma arası bir edinmesini sağlamak ve toplumun genelinde farkın-
oluşturmak, sözlük benzeri bir blog oluşturmak, standartlaşmaya giderek öncelikle Türkiye daha dalık oluşturarak genç nesillere ilham vermeyi amaç-
sonra da dünya genelinde bir kültür oluşturmak layan GUHEM’i de gezme fırsatı buldu.
BOSİAD SİNERJİ / Nisan - Haziran 2022 49