Page 51 - sinerji_45.sayi-web_PDF
P. 51

bu konularda çalışma yapılması, projeler oluştu-  elde edilen verileri Z Meclisi yararına kullanmak   istiyoruz. Sosyal Medya ve Tanıtım Yaygınlaştırma
        rulması düşünülmektedir. Bir ekip veya proje için   olarak sıraladı.     Komisyonumuzla da Z Meclisi’nin tanıtım hedefleri
        gerekli ve istenen becerilerin haritasını çıkaran bir   KOMİSYONLARLA GELİŞMEKTE OLAN   doğrultusunda ulusal ve uluslararası alanda ilgili
        araç olarak özetlenen Beceri/ Yeterlilik Matrisi’yle   SANAYİYE DEĞİŞMEKTE OLAN KUŞAK   kişi ve kurumlarla iletişim kurarak tanıtmak önce-
        birlikte BOSİAD Z Meclisi’ndeki bireylerin becerileri   YENİ ROTALAR ÇİZECEK  likli amacımızdır. Günümüzde özellikle Z Kuşağının
        dahilinde kendilerini en iyi şekilde ifade edebilecek-  Z Meclisi olarak; sanayinin önde gelen firmala-  da  aktif  olarak  içinde  bulunduğu  sosyal  medya,
        leri koordinatörlüklerde yer alabilmeleri ve daha   rına, Z kuşağına katkıda bulunan projelere ve   hayatımızın her alanında ve her anında etkin bir
        etkili bir şekilde faaliyet gösterebilmeleri düşünül-  başarılı insanlara ödüller vererek çalışmalarını   role sahiptir. Sosyal medyanın insanların hayatın-
        müştür. Koordinatörlükler yapılandıktan sonra   takdir etmeyi planladıklarını aktaran Başkan Gör-  daki etkileme ve yönlendirme gücü yadsınamaz bir
        beceri matrisiyle eksiklerinin çıkarılması ve bu sa-  kem Koç, bu ödül törenleri ile başarılı çalışmala-  gerçektir. Bu gücü etkin bir şekilde kullanmak için,
        yede daha etkin bir çalışma ortamı planlanmıştır.   rın tanıtımını yaparak bu projelerin, daha verimli   tanıtım ve yaygınlaştırma komisyonunun sahada
        Her ekip üyesinin becerilerinin ve ilgi düzeylerinin   ve etkili çalışmalarını teşvik etmeyi hedefledikle-  fiziksel  olarak  gerçekleştirdiği  aktiviteleri  sosyal
        beceri matrisiyle derecelendirilmesi ve eksiklerinin   rini söyledi.     medya aracılığı ile duyurarak etkileşimi en üst sevi-
        giderilmesi  için  çalışmalara  buralardan  başlanıl-                    yede tutmak adına iki komisyon tek bir çatı altında
        ması planlanmıştır.”                Geniş çapta düzenleyecekleri ulusal ve uluslara-  toplanmıştır. Tanınırlığını artırmak amacıyla Ins-
                                            rası kongrelerde sanayinin önde gelen yerli veya   tagram, Twitter ve YouTube üzerinden canlı yayın-
        Bitirme Projeleriyle de asıl amaçlarının proje   yabancı isimlerini organizasyonlarına davet ede-
        ekiplerinin sanayi tecrübesi kazanacağı, ken-  rek Z kuşağı ve sanayi üzerine konuşmalar dü-  lar düzenlenecek. Spor turnuvaları, müzik grubu,
        dilerini akademik olarak geliştirebilecekleri bir   zenleyeceklerini anlatan Koç, “Bu organizasyon-  kahvaltı ve akşam yemeği gibi çeşitli sosyal aktivi-
        ortamla birlikte, sanayicilerin de öğrencilerle ile-  da gelişmekte olan sanayi ve değişmekte olan   teler düzenlenecek. Ve yıl sonunda da bir Z-Raporu
        tişim halinde kalacakları bir yapı oluşturabilmek   kuşağımıza yeni rotalar çizeceğiz” dedi.  oluşturularak kamuoyuna sunulacak.”
        olduğunu söyleyen Koç, böylece akademisyen-
        ler, öğrenciler ve sanayiciler arasında bir köprü   Talk’Z Projesi’ne değinen Koç, şunları kaydetti.
        oluşturulmasının hedeflendiğini dile getirdi.  “Bu projemizde ise Z kuşağının daha yatkın oldu-
                TERS MENTÖRLÜK İLE          ğu sempozyuma yakın bir disiplinle etkinliğimizi
            FİKİR DEĞİŞ TOKUŞU YAPACAK      gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Z Meclisi tarafından

        Dışarıdan  danışmanlar  getirmek  yerine  şirke-  belirlenen bir konu ve bu konu üzerinde uzmanlaş-
        tin kendi kaynağına hedef kitlesi olan gençlere   mış bir kişi tarafından yönetilecek bu sempozyum,
        başvurulmasını sağlayacak  Ters Mentörlük ile   katılımcıların etkileşimleriyle yapılacaktır. Staj-
        gençlerin minimum 6 aylığına icra kurullarına,   yer-sanayi uyumluluğu projemizde ise staj yapan
        üst yönetimlere, tepe yönetimlere çıkarılıp, be-  arkadaşlarımızın yaşadıkları sorunları stajyer kabul
        lirlenmiş bir gündem etrafında fikir değiş toku-  eden firmaların belirledikleri yetkililerle konuşup iki
        şu  yapmalarını  sağlamayı  düşündüklerini  ifade   tarafın da bu projeden yararlı bir şekilde çıkmasını   Z Meclisi Üyeleri, her yaş grubundan bilimseverin, uzay,
                                                                                   havacılık ve teknoloji konularında bilgi ve deneyim
        eden Koç, diğer hedeflerini ise eğitim portalı   hedefliyoruz. Bu kapsamda stajyer-firma arası bir   edinmesini sağlamak ve toplumun genelinde farkın-
        oluşturmak, sözlük benzeri bir blog oluşturmak,   standartlaşmaya  giderek  öncelikle  Türkiye  daha   dalık oluşturarak genç nesillere ilham vermeyi amaç-
                                            sonra da dünya genelinde bir kültür oluşturmak   layan GUHEM’i de gezme fırsatı buldu.

                                                                                                        BOSİAD SİNERJİ / Nisan - Haziran 2022  49
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56